Derde werkweek en Trincomalee - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Home of Hope 2016 - WaarBenJij.nu Derde werkweek en Trincomalee - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Home of Hope 2016 - WaarBenJij.nu

Derde werkweek en Trincomalee

Blijf op de hoogte en volg Home of Hope 2016

21 Juli 2016 | Sri Lanka, Kandy

De derde week is alweer aangebroken deze week was het erg rustig, dinsdag waren er bijna geen patiënten. Deze tijd konden we mooi gebruiken om verder te werken aan de voelpaal! Na in de werkplaats (een oude kippenschuur vol met oude planken) veel klim en sjouwwerk te verrichten, hebben we de 4 mooiste planken gevonden. Na wat passen en meten gingen we op zoek naar een zaag, maar kwamen we terug met gezaagde planken, wat fijn die klusjesmannen van Home of Hope! Het was nog wel een hele klus om de rest van het materiaal te verzamelen. We hebben een hele ochtend besteed aan het schuren van deze planken, daar hadden we immers deze week de tijd voor. Al snel konden we beginnen met verven. Alles geverfd, het werd tijd om de magic box in elkaar te zetten. Dit doen we wel even dachten we met goede moed. Na een poging toch maar besloten de klusjesmannen lief aan te kijken! Door de taalbarrière ging het niet helemaal soepel, al snel kwam Alfi, the big boss, om ons uit de brand te helpen. Op de voorwaarde dat er een slang in de magic box moest komen, wilde Alfi de klusjesmannen wel aan het werk zetten, deal!
Zo gezegd, zo gedaan, 4 mannen tegelijk waren bezig om onze box in elkaar te timmeren. Wij mochten dan ook niet meer helpen, want dit was ‘boys work’.
Na de laatste verflikjes zijn we klaar om het materiaal op de magic box te bevestigen, maar eerst weekend!
Ook dit weekend begon weer vroeg, 5 uur vertrokken we naar Trincomalee, waar we om 9 uur al voor de tempel stonden. Dit schoot lekker op! Na deze bezocht te hebben en genoten te hebben van het mooie uitzicht over zee, was het tijd om onze neus op de proef te stellen. De vismarkt is toch een hele andere geur dan de wierook…. Daarna kon de groentemarkt aan de andere kant van de straat niet uitblijven, en hebben wij deze ook bezocht. Leuk om al die bezigheden op de markten te zien.
Vervolgens reden we door naar de warmwaterbron, nou nou wat een attractiepark is dat zeg (aldus Annemijke). 7 waterputten, die naar onze mening allemaal even warm waren, voldeden niet aan onze verwachting. Na tien minuten tijd en 200 roepies minder waren we toe aan het strand en de zee. De rest van de middag hebben we ons vermaakt op het strand.
Dachten we te kunnen uitslapen bij dit strandweekend, bleek dit valse hoop te zijn. Om 5 uur ging onze wekker om walvissen en dolfijnen te spotten. We hebben een heleboel dolfijnen gezien, de walvissen helaas niet. Na een ontbijtje op het strand was het tijd voor de snorkeltrip. Op twee verschillende plaatsen konden we de onderwaterwereld verkennen.
De rest van de dag hebben we weer lekker op het strand gelegen en de avond afgesloten met cocktails en een strandwandeling. Oei, deze dag heeft ons naast veel plezier ook een rode ruggetjes bezorgt, nog meer smeren dus.
Zondag konden we wat langer blijven liggen en na het ontbijt weer verder slapen op het strand. Rond 13.30 gingen we weer richting Home of Hope. Onderweg zijn we gestopt bij Dambulla, hier staat de gouden (rots)tempel. Na de rots beklommen te hebben met een boel apen op het pad kwamen we bij vijf verschillende ruimtes/tempels in de rots, waarbij we informatie kregen van een Nederlandse gids (van een of andere groepsreis), interessant!
Na onze avondmaal bij de KFC genuttigd te hebben zijn we nog even boodschappen gaan doen in Kandy. Om 21.30 zat ons weekend er al weer op en waren we weer thuis bij Home of Hope. ‘Uitgerust’ voor een nieuwe werkweek!

• 21 Juli 2016 - 17:19

Iemke:

Dames (en Anita natuurlijk in het bijzonder),
    weer mooie vorderingen met 'hoop' !
    KFC valt me dan wel weer tegen, een 'snake in the box' is natuurlijk wel weer avontuurlijk.
    Ook nog wat patientjes gezien tussen alle uitstapjes door?
    Over de helft - plezier en goede werken!
    iemke

• 21 Juli 2016 - 17:43

Jeannette:

Geweldig leuk om dit weer te lezen allemaal, wat een hoop indrukken.
    Nog even genieten verder. (o ja, en werken).
    Leuk dat jullie iets blijvends en tastbaars (letterlijk) kunnen achterlaten.

• 21 Juli 2016 - 18:12

Frans Tersteeg:

Wat mooi wat jullie allemaal meemaken en bezichtigen.
    Het valt me wel een beetje tegen dat de dames niet zelf de voel paal in elkaar
    Kunnen zetten ha ha
    Veel plezier en leermomenten

Gr Frans

• 22 Juli 2016 - 13:14

Truus:

Hallo meiden wat fijn dat we weer een blog hebben.
    Wat doen jullie veel het timmeren ging niet zo goed.
    Maar er gaan wel heel veel dingen goed .
    De voel paal zullen ze wel blij mee zijn.
    Fijn dat jullie zo heel veel zien en doen.
    Meiden nog veel werk plezier ,
    Celine dikke kus van Opa en Oma.

• 24 Juli 2016 - 12:11

Marit:

Wat doen jullie leuke dingen meiden!
    Heel veel plezier nog en succes met de verdere werkzaamheden!