Eerste week in Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Home of Hope 2016 - WaarBenJij.nu Eerste week in Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Home of Hope 2016 - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sri Lanka

Door: Stasja, Annemijke, Anita, Celine

Blijf op de hoogte en volg Home of Hope 2016

30 Juni 2016 | Sri Lanka, Kandy

Hallo allemaal in het koude kikkerland.

De eerste werkweek zit er al weer op. Na een goede vlucht werden we opgehaald door onze privé chauffeur Viji. Onderweg was hij ook onze reisleider en heeft hij ons uitgelegd over de cultuur en de verschillende fruitsoorten van Sri Lanka.
II
n het vrijwilligershuis werden wij verwelkomd door 2 honden en een koe, maar oja ook Lisa (andere vrijwilliger) en Jose (onze contactpersoon). Na een rondleiding en een kopje thee waren wij bekaf en probeerde wij 'lekker' te gaan slapen. Voor de meeste van ons was het erg moeilijk om in slaap te komen door veel geluiden, niet weten waar we zijn, geluid van de ventilator, de apen die over het dak lopen en de warmte. Behalve Celine die sliep, net als in het vliegtuig, als een roos!

Zondag heeft iedereen lekker uitgeslapen, een heerlijk rustig dagje gehad. We hebben home of hope verkent en zijn daarna met z'n 5en in de TukTuk gegaan naar Digana. Hier hebben we boodschappen gehaald zoals brood, fruit en koekjes.
Ook wilden wij geld pinnen, maar helaas waren de automaten leeggetrokken door de lokale bewoners.

Om 7:00 uur ging onze wekker en stonden wij op voor onze eerste werkdag. Het brood en de yoghurt was verrassend lekker, dit kunnen wij wel 5 weken volhouden. Eenmaal bij de medical (het revalidatiecentrum) ontmoetten wij de fysiotherapeuten Gihan en Nayana. Hier wij werden gesplitst in tweetallen en liepen met de fysiotherapeut mee. En onze werkweek kon beginnen!

De meeste patiënten worden driekwartier behandeld in de medical en een halfuur in het zwembad. Wij vieren mochten al snel zelfstandig de patiënten in het zwembad behandelen.
Dit is voor ons allen een leuke uitdaging. In de medical wordt er fysiotherapie, logopedie en psychomotorische therapie gegeven.

Afgelopen week kwam er een busje kinderen van een "special school" langs, door middel van spelletjes keken we welke kinderen therapie nodig hebben.

Aan het eind van elke dag is er zwemles voor enkele kinderen van Home of Hope, deze geven wij ook de komende 5 weken!

Het vele rijst eten is wennen voor sommigen (Annemijke), maar we worden goed verzorgd. In de middag eten we samen Gihan, Nayana, Ughanti en Lisa.

Terwijl dat Anita en Stasja vandaag hard aan het werk waren, werden Annemijke en Celine ingeburgerd in Sri Lanka. Zij kregen een mooie sari om (zie foto) die gemaakt is door de meiden van Home of Hope.

Nu gaan wij lekker slapen, want morgen gaat onze wekker om half 6! Want het is tijd voor een heerlijk, mooie en leuk weekend in de Safari parken!

Tot snel vanuit het mooie Sri Lanka!

P.s. Dit bericht hebben wij getypt in het donker, want het stroom valt hier nog wel eens regelmatig uit en helaas onze WiFi doet het soms niet of beperkt.

• 06 Juli 2016 - 02:44

Frans Tersteeg :

Hallo meiden

Leuk om te horen dat het goed gaat.
    Maak er iets onvergetelijks van .

Groetjes uit een warm Canada.

Mettie en Frans

Home of Hope 2016

Wij zijn Celine, Stasja, Annemijke en Anita, vier fysiotherapiestudenten op de Hogeschool Utrecht. Wij gaan deze zomer vrijwilligerswerk doen bij een kinderrevalidatiecentrum, Home of Hope 4 all, in Sri Lanka. Vijf jaar geleden was er nog geen fysiotherapie mogelijk voor de armere mensen in Sri Lanka, door de organisatie Home of Hope 4 all is hier verandering in gekomen. In het revalidatiecentrum worden weeskinderen, kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking geholpen, ook wordt er aandacht besteed aan de zorg voor autistische kinderen. Nu gaat de reis ECHT beginnen!! U kunt ons op deze blog volgen en wij zullen hier onze leuke werk- en reisverhalen met jullie delen!

Actief sinds 24 Juni 2016