Safari weekend! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Home of Hope 2016 - WaarBenJij.nu Safari weekend! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Home of Hope 2016 - WaarBenJij.nu

Safari weekend!

Blijf op de hoogte en volg Home of Hope 2016

10 Juli 2016 | Sri Lanka, Kandy

Beste luitjes in Nederland,

Eindelijk hebben we wifi en tijd om wat van ons te laten horen. In ons eerste verslag vertelde we dat we op safari weekend zouden gaan (1-3 juli). Vrijdagochtend om kwart over 5 ging onze wekker en stapte we om 6 uur in bij onze privé chauffeur Viji. Na een stuk gereden te hebben zijn we gestopt bij een theefabriek waar wij een rondleiding hebben gekregen en uiteraard een "lekker" Sri Lankees kopje thee hebben gedronken. Onze tweede stop was helaas gedwongen omdat er iets mis was met de remmen van de auto. Gelukkig zocht Viji per direct hulp bij een autograge, dit leek voor ons een parkeerplaats en we kwamen er pas later achter dat dit een autogarage was ;p. Dit was een goede stop om even geld te pinnen en wat lekkers te kopen. Toen hebben we onze lekkere cakjes ontdekt die we nu regelmatig kopen. Onderweg hebben we kunnen genieten van de mooie natuur en de mooie grote theeplantages. In de buurt van Ella zijn wij ook gestopt, hier was een mooie waterval en een heleboel apen!

Gedurende de rit werd het steeds vlakker, Tissamahara kwam steeds dichterbij! Na een rit van bijna 10 uur was het dan zover, we konden onze boomhut in. Na een warm welkom en het verkennen van de (door de wind krakende) boomhut zijn wij naar het meer verderop gegaan om wat verkoeling te zoeken. Naast fysiotherapeut zijn hebben we een andere roeping gevonden: fotomodel. Een horde Chinezen/Japanners stapten een busje uit op het moment dat wij wilden gaan zwemmen, nou mooi niet dus! Na "stiekeme" fotosessie van 20 minuten konden we dan eindelijk een frisse duik nemen. Ook hadden we gezelschap van de lokale bewoners die zich wassen in het meer.

'S avonds hebben we heerlijk genoten van een drie-gangen menu, wat een luxe! Naja... 3. Eigenlijk 4, toen we net aan ons dessert begonnen kwam de ober langs om te vertellen dat de taart voor Anita (eeeh.... Celine) zo meteen kwam. Rollend zijn we naar de boomhut terug gegaan.

Na een korte maar toffe nacht in de buitenlucht, ging om 04.30 de wekker, om direct Celine toe te zingen natuurlijk. Om 5 uur reden we richting het Yala National Park. Hier hebben we een heleboel dieren gezien; olifanten, apen, krokodillen, pauwen, uil, vogels, herten, waterbuffelo's en ga zo maar door. Alleen de luipaard wilde zich niet laten zien vandaag. Na een stop in het park om ons op te frissen in de rivier, bleken onze lunchboxen gestolen te zijn door apen. Weer een les geleerd: laat nooit je eten in de jeep liggen!

Weer terug bij onze boomhut hebben we heerlijk ontbeten en taart gegeten. Voor Celine was er nog een verassing: een cadeautje van het thuisfront, bedankt mam voor de lieve woorden!
Na bij het zwembad gerelaxt te hebben zijn we met Viji doorgereden naar Udawalawe naar een hotel van kennissen van hem. Hier hebben we nog een mooie rondleiding door de suikerplantage gekregen. Tot slot hebben we de verjaardag van Celine afgesloten met een heerlijke maaltijd en een rood wijntje!

Op naar de tweede safari, dit park staat bekend om de vele olifanten, dit was meteen te merken. We waren het park nog niet binnen of we reden al langs de olifanten, wauw! De jeep was geen overbodige luxe gezien de vele smalle hobbelige paadjes. Ook dit was weer een onwijs gave safari.

We waren nog maar net opweg richting Home of Hope toen er een olifant langs de weg stond. Er stonden al een boel auto's stil op de weg, dus wij konden niet achterblijven. De olifant heeft zich kunnen volvreten aan al het fruit dat hem gegeven werd.
Onderweg zijn we nog een keer gestopt bij een tempel en in Kandy. Hier hebben we boodschappen gedaan en dosa gegeten (soort van pannenkoekjes/wraps/tortilla). Na een lange dag kwamen we om 21 uur gebroken weer terug, verlangend naar ons bed.

Het was een mooi, gezellig eerste weekend, waarin we Celine haar verjaardag goed hebben kunnen vieren!

Liefs,

Celine, Stasja, Annemijke en Anita

• 10 Juli 2016 - 19:52

Evelien:

Hallo meiden,
    Wat een prachtig verslag, heerlijk om te lezen.
    Leuk dat jullie in de weekenden nog veel van het land kunnen zien.
    Verdiend na al het harde werken. Nog een paar mooie weken voor de boeg, kijk al uit naar jullie volgende verslag! Heel veel plezier!!

• 10 Juli 2016 - 20:01

Wilco:

Ziet er goed en gezellig uit dames, geniet nog een paar weken, veel plezier.

Groeten Wilco

• 10 Juli 2016 - 21:13

Truus:

Hallo meiden wat fijn om weer wat van jullie te horen,
    Het zijn wel hele mooie beleveningen voor jullie.
    Zo blijven wij op de hoogte super dat jullie.
    Wat kunnen doen voor de kinderen.
    Groetjes van Opa en Oma.

• 11 Juli 2016 - 08:37

Iemke:

Dames
    wat een belevenissen - goed getroffen!
    Da's nog eens een werkvakantie!
    Al weer twee weken op pad nu, geniet er van en zorg goed voor je klantjes.
    iemke

• 11 Juli 2016 - 09:40

Jenneke:

WoW, wat een geweldige werkvakantie!
    Eng hoor, die olifant zo dicht achter jullie...mooie foto's!
    Veel plezier!

• 11 Juli 2016 - 20:55

Carolina:

Mooie plaatjes, prachtig land, prachtige meiden zijn jullie. Fijn om werk en vakantie zo te kunnen combineren. Enne.................wij weten onze vakantiebestemming nog niet, maar wie weet Sri Lanka????
    Groetjes Carolina

Home of Hope 2016

Wij zijn Celine, Stasja, Annemijke en Anita, vier fysiotherapiestudenten op de Hogeschool Utrecht. Wij gaan deze zomer vrijwilligerswerk doen bij een kinderrevalidatiecentrum, Home of Hope 4 all, in Sri Lanka. Vijf jaar geleden was er nog geen fysiotherapie mogelijk voor de armere mensen in Sri Lanka, door de organisatie Home of Hope 4 all is hier verandering in gekomen. In het revalidatiecentrum worden weeskinderen, kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking geholpen, ook wordt er aandacht besteed aan de zorg voor autistische kinderen. Nu gaat de reis ECHT beginnen!! U kunt ons op deze blog volgen en wij zullen hier onze leuke werk- en reisverhalen met jullie delen!

Actief sinds 24 Juni 2016